اگر در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شدیم چه کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان دندان های خود را با انواع روش های ارتودنسی منظم، هماهنگ و تراز می کنند. هم بزرگسالان و هم کودکان می توانند با کمک بهترین  متخصص ارتودنسی به این مهم دست یابند و از سایر مزایای آن بهره مند شوند. سوای فواید بیشمار ارتودنسی دندان، اما این درمان ممکن است چالش هایی را نیز پیش روی  افراد قرار بدهد. برای مثال افراد زیادی هستند که مستع پوسیدگی دندان هستند و از اینکه دندان هایشان در طول ارتودنسی پوسیده تر شود می ترسند. این مقاله را برای این دست افراد نوشته این تا به آن ها  نشان دهیم چیزی برای ترسیدن از پوسیدگی دندان در ارتودنسی وجود ندارد و حتی با دلیل قانع کننده اهمیت ارتودنسی در از بین بردن پوسیدگی را بیان میکنیم .

ممکن است برخی اوقات به دلیل عدم رعایت بهداشت یا عدم عمل به توصیه های متخصص ارتودنسی یا هر دلیل دیگری یک یا چند دندان شما در طول ارتودنسی دچار پوسیدگی شود. حتی بعضی اوقات ممکن است با وجود تلاش در راستای حفظ دهان و دندان به درجای از پوسیدگی دندان ها مواجه شوید. تکلیف چیست؟ با این پوسیدگی چه کنیم؟

خبر خوب این است که حتی با وجود بریس های ارتودنسی شما می توانید با روش های مختلفی اقدام به ترمیم دندان پوسیده کنید. یعنی ارتودنسی هیچ مانعی برای پر کردن یا ترمیم دندان پوسیده شما ایجاد نخواهد کرد. و اصولا لازم نیست صبر کنید تا مدت زمان ارتودنسی تمام شود، تا بعد از درمان اقدام به ترمیم کنید. همزمان با مراجعه به یک متخصص ترمیمی میتوانید دندان را ترمیم و پر کنید.

شدت پوسیدگی و نوع درمان آن در طول ارتودنسی

البته به این نکته هم توجه کنید که درمان و ترمیی پوسیدگی دندان در طول ارتودنسی به محل پوسیدگی یا پوسیدگی های احتمالی هم ربط دارد. اگر پوسیدگی شدید بوده و در محلی باشد که براکت ها یا سایر بخش های بریس مانع از ترمیم می شوند، به طور موقت ممکن است بریس در آن بخش برداشته شود. و بعد از ترمیم دندان دوباره کار گذاشته میشود. اما در اغلب موارد بدون برداشتن بریس ها ترمیم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: